29.06.2020. Velika Gorica. Erasmus+ Projekt ”U korak s vremenom za uspješnu inkluziju” Ekonomske škole Velika Gorica. Foto: EŠVG
Tijekom školske godine 2019./2020. u Ekonomskoj školi Velika Gorica u sklopu programa Erasmus+ proveden je međunarodni projekt pod nazivom ”U korak s vremenom za uspješnu inkluziju”. Projekt su osmislili i u njemu sudjelovali profesori: Ksenija Vatavuk Margetić, Snježana Starčević, Nina Burić, Marin Čuljak, Ana Topal i Marija Schjaer.
Usvajanje novih metoda i alata učenja (uz primjenu IKT-a), aktualizacija nastavnog sadržaja i kurikuluma, upoznavanje s primjerima dobre prakse i razmjena iskustava s nastavnicima drugih europskih odgojno-obrazovnih ustanova ostvareni su na tečajevima: Inclusive Teaching and Special Educational Needs u UK, Special Education Classroom: Effective Strategies and Productive Learning Environment u Švedskoj, i Special Needs Education: A step-by-step approach u Grčkoj.
29.06.2020. Velika Gorica. Erasmus+ Projekt ”U korak s vremenom za uspješnu inkluziju” Ekonomske škole Velika Gorica. Snježana Starčević i Ksenija Vatavuk Margetić. Foto: EŠVG
Prvu mobilnost iz projekta ostvarile su pedagoginja Ksenija Vatavuk Margetić i profesorica Snježana Starčević. Tijekom pohađanja strukturiranog tečaja Inclusive Teaching and Special Education Needs u gradu Bathu (United Kingdom, od 22. – 28. rujna 2019.), upoznale su engleski obrazovni sustav, kao i oblike inkluzije učenika s teškoćama. Ostvareni su posjeti školama: Fosse Way Special School i Bath Academy u kojima su mogle vidjeti neposredni rad s učenicima i razmijeniti iskustva s nastavnim osobljem o inkluziji učenika s teškoćama. Tijekom tečaja kroz konstruktivne razgovore s ostalim polaznicima upoznale su kako se provodi inkluzija u talijanskim, španjolskim i njemačkim obrazovnim sustavima. U jednom od zadataka, tijekom tečaja, imale su priliku prezentirati Ekonomsku školu Velika Gorica i svoja iskustva u radu s učenicima s teškoćama.
Organizator tečaja bio je Merganser Consulting Ltd. koji je polaznicima omogućio da upoznaju i povijesne znamenitosti Batha-a te kulturu i običaje engleskog naroda.
29.06.2020. Velika Gorica. Erasmus+ Projekt ”U korak s vremenom za uspješnu inkluziju” Ekonomske škole Velika Gorica. Marin Čuljak i Nina Burić. Foto: EŠVG
Profesori Nina Burić i Marin Čuljak pohađali su strukturirani tečaj Special Education Classroom: Effective Strategies and Productive Learning Environment u organizaciji Udruge Motivated Learning for Everyone iz Bugarske u Stockholmu (Švedska, od 14. do 20. listopada 2019. godine)
Glavni cilj tečaja bio je doprinijeti promicanju inkluzivnog obrazovanja i osposobljavanja u kontekstu socijalne i kulturne raznolikosti. Polaznici tečaja su kroz različite aktivnosti razvijali svoja znanja i vještine o inkluziji učenika s teškoćama te stjecali nova znanja o poteškoćama s kojima se učitelji susreću u učionici: poremećaji učenja, poremećaj hiperaktivnosti s nedostatkom pozornosti (ADHD), intelektualni nedostaci, poremećaji u ponašanju, tjelesni nedostaci, oštećenja osjeta, rad s učenicima migrantima te vještine o tome kako pomoći i poučavati navedene učenike.
Kroz grupne aktivnosti razmjenjivali su iskustva i ideje. Sudionici su upoznali kulturne raznolikosti Švedske i zemalja iz kojih dolaze te stvorili mogućnosti za buduću suradnju. U sklopu tečaja posjetili su i švedsku osnovnu školu koju pohađa oko 400 učenika među kojima su i učenici s teškoćama. Kroz taj posjet upoznali su se sa švedskim obrazovnim sustavom i strategijama s kojima se profesori koriste u poučavanju učenika s teškoćama.
U slobodno vrijeme profesori su razgledali švedsku prijestolnicu i posjetili mnogobrojne edukativne muzeje budući da je Stockholm jedan od svjetskih gradova s najvećim brojem muzeja.
29.06.2020. Velika Gorica. Erasmus+ Projekt ”U korak s vremenom za uspješnu inkluziju” Ekonomske škole Velika Gorica. Ana Topal i Marija Schjaer. Foto: EŠVG
Treću mobilnost apsolvirale su profesorice Ana Topal i Marija Schjaer, koje su pohađale strukturirani tečaj „Special Needs Education: A step-by-step approach“. Održan je u gradu Kalamati (Grčka, od 27. listopada do 2. studenoga 2019. godine). Za vrijeme pohađanja navedenog tečaja imale su priliku bolje upoznati grčki obrazovni sustav, kao i način realizacije inkluzije učenika s teškoćama u odgojno obrazovni sustav. Osim teoretskih sadržaja i radionica, organizirane su posjete školama E.E.E.E.K. (škola za djecu s posebnim potrebama) i X. Gymnasium (osnovna škola) gdje su se upoznale s neposrednim radom s učenicima i razmijenile iskustva s nastavnim osobljem.
Osim profesorica iz Hrvatske na tečaju su sudjelovali profesori iz Estonije, Latvije, Bugarske i Slovačke s kojima su izmijenile iskustva o radu s učenicima s teškoćama. Na tečaju su predavači prezentirali razne nove metode rada s učenicima s teškoćama čime su motivirali polaznike za kreiranje personaliziranih materijala i aktivnosti.
Organizator tečaja bio je Areadne, Lifelong Learning Centre iz Kalamate koji je sudionicima omogućio da upoznaju povijesne znamenitosti Kalamate i okolice te kulturu i običaje grčkog naroda.
29.06.2020. Velika Gorica. Erasmus+ Projekt ”U korak s vremenom za uspješnu inkluziju” Ekonomske škole Velika Gorica. Foto: EŠVG
Sudionici navedenih mobilnosti vratili su se u svoju sredinu obogaćeni novim znanjima i iskustvima koja su podijelili sa svojim kolegicama i kolegama u Školi kroz razne aktivnosti diseminacije te u koje su bili uključeni i učenici, roditelji i stručnjaci kroz županijska stručna vijeća. Njihova stečena znanja i iskustva doprinijeti će aktualizaciji Kurikuluma Škole i uspješnoj obrazovnoj inkluziji, što je veliki doprinos za Ekonomsku školu Velika Gorica i lokalnu zajednicu.
Dan kruha – dan zahvalnosti za plodove zemlje obilježen je jučer (ponedjeljak, 13. listopada 2025.) u Osnovnoj školi Nikole Hribara u Velikoj Gorici. Prigodnim programom uz pjesmu, glumu i recitacije učenici su promišljali o zahvalnosti, o kojoj se danas tako malo govori, a još manje pokazuje.
Velika Gorica, 13.10.2025. Dan kruha u Osnovnoj koli Nikole Hribara. Foto: ONH
Priređene su četiri priredbe u matičnoj školi te dvije priredbe u Područnim školama Gradići i Donjoj Lomnici. Uz učenike program su pripremale profesorice vjeronauka Marija Patrlj, Katarina Solomon, Fanija Jelinčić, učiteljice razredne nastave Jadranka Jelisavac i Vesna Stipić te profesorice glazbene kulture Branka Kopilović i Lidija Smolenicki.
Velika Gorica, 13.10.2025. Dan kruha u Osnovnoj koli Nikole Hribara. Foto: ONH
U školi se osjećao slavljenički duh i miris kruha, peciva, kolača koje su pripremile vrijedne ruke mama, baka, a i ponekog đaka.
Velika Gorica, 13.10.2025. Dan kruha u Osnovnoj koli Nikole Hribara. Foto: ONH
Blago danu koji počinje mirisima kruha, a nastavlja se brigom za drugoga tradicionalnom humanitarnom akcijom za Pučku kuhinju, jer vjera bez djela nije prava vjera, a tako ni odgoj bez primjera dobre prakse.
Prema podacima sustava eRudnik, u hrvatskim školama ove je godine upisano ukupno 445.881 učenika, što je 63.283 manje nego prije 12 godina, pad od 12,43 %. Najveći gubitak bilježe slavonske županije, dok Zagreb i njegova okolica, uključujući Zagrebačku županiju, pokazuju otpornost na dugotrajni demografski pad.
Kako prenosi Župan.hr, u Zagrebačkoj županiji, koja ima 133 obrazovne ustanove, trenutno školu pohađa 30.763 učenika, a u odnosu na prošlu školsku godinu broj učenika gotovo da se nije promijenio, zabilježen je pad od samo 0,13 %. Time Zagrebačka spada među rijetke županije s minimalnim oscilacijama u broju učenika.
Grad Velika Gorica, kao najveći grad županije, među onima je koji bilježe rast broja učenika u apsolutnim brojkama. U odnosu na prošlu godinu, Gorica ima 51 učenika više, što je među većim pojedinačnim porastima u državi. Najveći broj učenika i dalje ima Grad Zagreb, gotovo 100 tisuća učenika, slijede Splitsko-dalmatinska i Zagrebačka županija.
S druge strane, najveći pad učenika bilježe slavonske županije, Vukovarsko-srijemska (-33,76 %), Brodsko-posavska (-30,86 %) i Požeško-slavonska (-30,38 %).
Kada se promatraju vrste škola, u Hrvatskoj djeluje 1.974 osnovnih i 410 srednjih škola, uz 65 glazbenih. Broj razrednih odjela povećao se u Zagrebu i još nekoliko jadranskih županija, dok većina ostalih bilježi pad. Zanimljivo, iako je ukupno manje učenika, broj srednjoškolaca raste. U čak 14 županija, među njima i Zagrebačkoj, koja bilježi rast od 2,6 %, odnosno 167 srednjoškolaca više nego lani.
Gradsko natjecanje školskih sportskih društava (ŠSD) srednjih škola Grada Velike Gorice u stolnom tenisu održano je danas (utorak, 07.10.2025.) u organizaciji Srednje strukovne škole. Natjecale su se ženske i muške ekipe iz četiri srednje škole: Gimnazije (ŠSD GVG, M), Ekonomske (ŠSD Bumbar, M i Ž), Zrakoplovne tehničke škole Rudolfa Perešina (ŠSD Zrakoplovac, M i Ž) i Srednje strukovne škole (ŠSD Velgor, M i Ž). Mečevi su igrani na tri dobivena seta.
Velika Gorica, 07.10.2025. Gradsko natjecanje srednjih kola u stolnom tenisu. Foto: David Jolić/cityportal.hr
Velika Gorica, 07.10.2025. Gradsko natjecanje srednjih kola u stolnom tenisu. Foto: David Jolić/cityportal.hr
Sastav natjecateljskog povjerenstva: Siniša Rajšić, voditelj natjecanja, Marko Habijanec, sudac, Gordan Polan, Tomislav Škrinjarić, Marko Novaković i Krešimir Lušić (članovi).
Velika Gorica, 07.10.2025. Gradsko natjecanje srednjih kola u stolnom tenisu. Foto: David Jolić/cityportal.hr
Velika Gorica, 07.10.2025. Gradsko natjecanje srednjih kola u stolnom tenisu. Foto: David Jolić/cityportal.hr
Velika Gorica, 07.10.2025. Gradsko natjecanje srednjih kola u stolnom tenisu. Foto: David Jolić/cityportal.hr
Gimnazijalci su dominirali u muškoj konkurenciji i dobili su sva tri susreta s maksimalnih 3:0. Kod djevojaka o pobjedniku su odlučivale učenice Ekonomske i Strukovne (3:0), nakon što su obje ekipe s 3:0 bile bolje od učenica Zrakoplovne škole.
Velika Gorica, 07.10.2025. Gradsko natjecanje srednjih kola u stolnom tenisu. Foto: David Jolić/cityportal.hr
Velika Gorica, 07.10.2025. Gradsko natjecanje srednjih kola u stolnom tenisu. Foto: David Jolić/cityportal.hr
Tri prvoplasirane ekipe nagrađene su medaljama, a pobjedničke ekipe plasirale su se na županijsko natjecanje u stolnom tenisu.
Galerija fotografija
Gradsko natjecanje srednjih škola u stolnom tenisu (djevojke, mladići) 2024./2025.
Danas je u Velikoj Gorici započeo Dječji tjedan – manifestacija posvećena djeci, odgojiteljima i predškolskom odgoju, a koja će do 11. listopada obuhvatiti niz aktivnosti, radionica, stručnih predavanja i druženja.
Tema dječjeg tjedna je – empatija, a započeo je simboličnim otvorenjem novog Dječjeg vrtića u Gradićima. Sama svečanost održava se u vijećnici Pučkog otvorenog učilišta, koju su pjesmom otvorili vrtićanci iz Dječjeg vrtića Velika Gorica, nakon čega je započeo stručni skup na kojem je uvodnu riječ imala Lana Krunić Lukinić, pročelnica za predškolski odgoj, školstvo i društvene djelatnosti.
– Ove godine bavimo se empatijom. Mislim da je empatija ključ svake komunikacije od najranije predškolske dole, kada počinju učiti da moraju razumjeti da nismo svi jednaki, da svi drugačije razmišljamo, a opet da moramo biti tolerantni. Već 19 godina grad Velika Gorica s ponosom nosi titulu „Prijatelj djece“, a u posljednje četiri godine osigurano je 600 novih mjesta za našu djecu u vrtićima. Nakon vrtića u Gradićima, otvorit ćemo i novi vrtić u Pokupskoj ulici, uskoro kreću radovi na vrtiću u Kolarevoj, a s početkom iduće godine kreće još jedan područni vrtić u Kobiliću – najavila je Krunić Lukinić.
Petra Gotal iz gradskog odjela za predškolski odgoj, školstvo i društvene djelatnosti predstavila je prikaz “65 godina predškolskog odgoja u Velikoj Gorici” kojim je podsjetila na prvi dječji vrtić u našem gradu koji je s dvije odgojne skupine djelovao u današnjem prostoru robne kuće.
– Prvi dječji vrtić u Velikoj Gorici osnovan je 1960. godine, na križanju Zagrebačke i Kolareve s dvije odgojne skupine, a danas smo došli do 122 odgojne skupine na području grada u kojima vrtić pohađa 4.200 djece – istaknula je Gotal.
Osim stručnog skupa, danas će prof. Dejan Nemčić održati i predavanje “Od učitelja do heroja, moć stvaranja iskustava koja oblikuju živote učenika”, a detaljni program dječjeg tjedna objavili smo OVDJE.
∗Godina 2025. obilježena je kao Godina 1100. obljetnice Hrvatskog Kraljevstva, u spomen na krunjenje kralja Tomislava i pismo pape Ivana X., kojim je 925. sazvan Prvi splitski sabor gledan kao važan korak prema hrvatskoj samostalnosti i međunarodnom priznaju. Tom prigodom slavi se bogata kulturna i sve ono što stoljećima oblikuje hrvatski identitet.
Matična škola Novo Čiče, zajedno s područnim školama u Bukevju i Veleševcu, pod inicijativom i vodstvom profesorice povijesti Ivane Previšić te uz podršku ostalih učitelja i učiteljica s ponosom je obilježila 1100. godišnjicu Hrvatskog Kraljevstva, i to posebnim projektnim danom koji je oživio prošlost i prenio ga budućim generacijama.
Naime, toga su dana svi učenici, od najmlađih u razrednoj nastavi do starijih u predmetnoj nastavi, aktivno sudjelovali u istraživanju hrvatske povijesti i bogate kulturne baštine.
Učenici razredne nastave izrađivali su i crtali kraljevske krune, štitove i konje te sudjelovali u svečanoj krunidbi kralja Tomislava, pretvorivši hodnik škole u kraljevski dvor.
Posebna vrijednost ovog projektnog dana bila je u povezivanju povijesti s drugim nastavnim predmetima.
Na vjeronauku su se proučavala papinska pisma i širenje kršćanstva, s naglaskom na benediktince; na geografiji su učenici uspoređivali tadašnje i današnje granice Hrvatske; na hrvatskom jeziku istraživali su glagoljicu i pisali svoja imena tim starim pismom; na matematici su konstruirali geometrijske motive i pletere i simetrije lica hrvatskih kraljeva; dok su na likovnoj kulturi stvarali simbole državnosti nadahnute legendama i povijesnim predlošcima.
-Ovaj projektni dan omogućio je učenicima da kroz istraživanje, kreativnost i suradnju dožive povijest, bolje razumiju hrvatsku kulturnu baštinu i ožive srednjovjekovnu Hrvatsku na zanimljiv i angažiran način. Sve aktivnosti poticale su timski rad, kreativnost i kritičko promišljanje. Učenici su kroz igru, istraživanje i praktičan rad povezali prošlost sa svojim iskustvom i na zabavan način učili cijeniti ono što nas čini narodom bogate povijesti – objasnila je učiteljica 2A razreda Katarina Golubić, koja je projekt provela zajedno s učiteljicom Sarah Gregurek iz produženog boravka.
-Zahvaljujemo profesorici Ivani Previšić na inicijativi i predanom vođenju cijelog projekta, koji je učenicima pružio nezaboravno iskustvo i potaknuo ljubav prema povijesti i kulturnoj baštini naše zemlje – istaknula je ravnateljica OŠ Novo Čiče Martina Sviličić.