Povežite se s nama

Vijesti

Gradsko vijeće: Električnim autobusima do željezničke stanice u Gradićima

Umirovljenici s mirovinama manjim od dvije tisuće kuna mogu očekivati božićnicu

Objavljeno

na

Aktualni sat 9. sjednice Gradskog vijeća Grada Velike Gorice pitanjem o kriterijima isplate božićnica umirovljenicima otvorio je Stjepan Rak iz HSU-a.

„Napominjem kako je HSU uputio dopis prema Gradu početkom srpnja i to u svezi formiranja povjerenstva za kriterije vezane za određivanje iznosa koji bi dobili gorički umirovljenici“, rekao je Rak.

20.09.2018. Velika Gorica -Aktualni sat. Foto: Anes Šuvalić/Cityportal.hr

Na pitanje gradskog vijećnika odgovorio je Zvonko Kunić, načelnik Upravnog odbora za društvene djelatnosti.

„Ponajprije trebamo ustanoviti takozvani Registar umirovljenika, a ideja je da svi umirovljenici koji imaju mirovinu do 2000 kuna dobiju božićnicu. Za one koji maju mirovine do 1000 kuna ona bi iznosila 400 kuna, a za one koji imaju od 1000 do 2000 kuna iznosila bi 200 kuna. Procjenjujemo da bi to bilo 3000 do 3300 umirovljenika, a to bi ukupno iznosilo oko milijun kuna, što je predviđeno i u samom proračunu“, rekao je pročelnik.

20.09.2018. Velika Gorica -Aktualni sat. Foto: Anes Šuvalić/Cityportal.hr

MOST-ov Alanmilan Šembera upozorio je na loše stanje u prometu. Kao neuralgične točke označio je Sisačku cestu na potezu kod benzinske postaje EuroPetrola i Lidla te križanja Rakarje, Kobilić i Bapče na istočnoj obilaznici.

„Neuralgične točke su prepoznate, nažalost i kroz žrtve. One trebaju postati predmet našeg interesa, dublje analize i akcijskog plana, kako bi uspjeli riješiti ove probleme i spriječili nesreće. Križanje na Sisačkoj ulici kod skretanja za trgovački centar Lidl i Veterinarsku stanicu je jedino rješenje koje smo u onom momentu mogli izvesti. Da se ranije dok se to projektiralo promišljalo da se na tom širem području napravi jedan veliki „turborotor“ ili rotor, sigurno bi bili puno efikasniji, ali nitko ne kaže da o tome nećemo razmišljati u budućnosti. Što se tiče istočne obilaznice, ona ima dosta dobru horizontalnu i vertikalnu signalizaciju, međutim treba se pridržavati propisa. Gdje je znak stop mora se stati, gdje crveno mora se zakočiti, a gdje je zeleni ide se dalje“, odgovorio mu je gradonačelnik Dražen Barišić.

20.09.2018. Velika Gorica -Aktualni sat. Foto: Anes Šuvalić/Cityportal.hr

Šembera je predložio da se u dogovoru s policijom na kritičnim mjestima postave kamere kojima će se lakše hvatati vozači prolaze raskršća na crveno. Shodno težini takvih prekršaja, on se zalaže i za radikalne kazne za počinitelje.

Potpredsjednika Gradskog vijeća i SDP-ovog vijećnika Damira Šimunića zanimalo je kada će Grad Velika Gorica pokrenuti javne radove.
„Motiv za postavljanje ovog pitanja su korisnici socijalne pomoći. Naime, točno se vidi kada je datum isplate socijalne pomoći, da su nam parkovi, Tržni centar i lokalne birtije pune ljudi koji dobiveni novac troše na alkohol. Oni koji su fizički spremni doći raditi, neka dođu u Veliku Goricu čupati ambroziju ili čiste snijeg, a onda neka koriste socijalnu pomoć“, istaknuo je Šimunić.
Gradonačelnik mu je odgovorio da će oni vrlo brzo početi.

20.09.2018. Velika Gorica -Aktualni sat. Foto: Anes Šuvalić/Cityportal.hr

„Kasnimo zato što u gradovima kao što je naša Velika Gorica je niska stopa nezaposlenosti, ali još uvijek postoji potreba. Vaš prijedlog je na mjestu i ono što vam mogu obećati uskoro će jedan oblik javnih radova uskoro zaživjeti“, objasnio je gradonačelnik.

Što je s natječajem za izgradnju autobusnog kolodvora i kada će Grada osigurati javnu liniju koja će povezati Veliku Goricu i željezničku stanicu u Gradićima, zanimalo je vijećnicu Karmen Rak iz MOST-a.

20.09.2018. Velika Gorica -Aktualni sat. Foto: Anes Šuvalić/Cityportal.hr

„Projekt novog autobusnog kolodvora je gotov i moramo ga poklopiti s modelom financiranja. Grad nije zainteresiran financirati taj projekt, niti njime upravljati. S obzirom na to da ima nekoliko zainteresiranih trgovačkih društava koji žele dati svoje prijedloge, još smo u razgovorima. Mi se nadamo da ćemo vrlo brzo, već početkom iduće godine, naći model i raspisati natječaj te da će krenuti izgradnja autobusnog kolodvora“, objasnio je gradonačelnik.

20.09.2018. Velika Gorica -Aktualni sat. Foto: Anes Šuvalić/Cityportal.hr

Najavio je i mogućnost povezivanja Velike Gorice i željezničke stanice u Gradićima električnim autobusima.

„Kandidirali smo u EU fondovima za dva autobusa na struju, koji bi povezivali gradu u ovom internom dijelu, a posebice do željezničke stanice i budućeg tramvajskog okretišta koji bi trebao biti u sjevernom djelu grada“, dodao je Barišić.

Ekspresno je prihvaćeno svih osam točaka

Na 9. sjednici Gradskog vijeća prihvaćen je polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna Grada Velike Gorice za 2018. godinu, prijedlog Odluke o otpisu dugova fizičkim osobama i izrada I. izmjena i dopuna Urbanističkog plana uređenja Radne zone Rakitovec.

Vijećnici su dali suglasnost za sklapanje Ugovora o gradnji komunalne infrastrukture sa zagrebačkom tvrtkom Kamgrad projekt, donesena je odluka o prodaji suvlasničkih dijelova nekretnina u vlasništvu Grada te ona o ukidanju statusa javnog dobra u općoj uporabi.

Gradonačelniku je dano ovlaštenje za potpisivanje Ugovora o sakupljanju i zbrinjavanju napuštenih ili izgubljenih životinja, dok je usvojena i odluka za provedbu ulaganja na području Grada Velike Gorice unutar mjere 07 „Temeljne usluge i obnova sela u ruralnim područjima“, iz programa ruralnog razvoja RH za razdoblje 2014.-2020. godine.

Moja županija

U Velikoj Gorici održana edukacija medicinskih dispečera

Znanja su dobili su neposrednim obilaskom Prijavno-dojavne jedinice Zavoda za hitnu medicinu Zagrebačke županije.

Objavljeno

na

Objavio/la

U sklopu programa Interreg IPA CBC Hrvatska – Bosna i Hercegovina – Crna Gora, Dom zdravlja Mostar, kao vodeći partner, Zavod za hitnu medicinu Zagrebačke županije i Zavod za hitnu medicinsku pomoć Crne Gore provode dvogodišnji projekt RACE 2 a osnovni cilj projekta je unaprijediti hitnu medicinsku službu standardizacijom i digitalizacijom procesa hitne pomoći, edukacijom djelatnika, nabavom vozila i opreme, kao i prevencijom kardiovaskularnih bolesti u partnerskim regijama.

U sklopu projekta, županijski Zavod organizirao je edukaciju za 15 dispečera u medicinskim prijavno-dojavnim jedinicama Doma zdravlja Mostar i Zavoda za hitnu medicinsku pomoć Crne Gore. Kroz predavanja, radionice i vježbe, polaznici edukacije stekli su uvid u organizaciju medicinske dispečerske službe u Republici Hrvatskoj.

Foto: Dražen Kopač

-Polaznici edukacije dobili su informacije o našem konceptu rada i trijaži hitnog medicinskog poziva. Kolege u Mostaru i Crnoj Gori nemaju centralne prijavno-dojavne jedinice, odnosno prijem hitnog poziva na jednom mjestu, a hoće li implementirati naš sustav ovisi o višim razinama – objasnio je Stjepan Petričević, koji je uz Igora Pelaića, voditelj edukacije. Inače, obojica su magistri sestrinstva zaposleni u Zavodu za hitnu medicinu Zagrebačke županije.

Četverodnevna edukacija, za dvije grupe polaznika, u trajanju od po 30 nastavnih sati, održana je u prostorijama Zavoda u Velikoj Gorici.

Foto: Dražen Kopač

Program je, uz ostalo, obuhvatio radionice fokusirane na komunikaciju preko sustava radio veza, vježbe u kojima su simulirane stvarne situacije s kojima se suočavaju medicinski dispečeri, vježbe održavanja života uz uporabu automatskog vanjskog defibrilatora kao i vježbe telefonskog navođenja u situacijama gušenja i prisutnosti stranog tijela u dišnim putevima.

Polaznici edukacije upoznati su i s postupcima u slučaju izvanrednih događaja te s radom medicinske prijavno-dojavne jedinice u slučaju velike nesreće, a dio znanja dobili su i neposrednim obilaskom Prijavno-dojavne jedinice Zavoda za hitnu medicinu Zagrebačke županije u Velikoj Gorici.

Foto: Dražen Kopač

-Vrijednost edukacije je u tome što smo hrvatska znanja i iskustva prenijeli na kolege iz Mostara i Crne Gore, a i mi smo naučili kako funkcioniraju njihovi organizacijski koncepti – ispričao je Petričević.

Dodajmo kako je u sklopu dosadašnje provedbe projekta RACE 2, županijski Zavod za hitnu medicinu dobio tri vozila za hitan prijevoz pacijenata, ukupne vrijednosti 270.000 eura, kao i komunikacijsku i računalnu opremu vrijednu 146.550 eura, a kojom je nadograđen postojeći komunikacijsko-računalni sustav.

Foto: Dražen Kopač

Također, redizajnirana je mrežna stranica Zavoda, www.hitna-zgz.hr, čime je pristup digitalnom sadržaju omogućen i osobama s vizualnim, slušnim, motoričkim i kognitivnim teškoćama.

U idućoj godini, u kojoj završava projekt, Zavod će organizirati devet javno-zdravstvenih akcija usmjerenih na prevenciju kardiovaskularnih bolesti.

*Tekst je dio programskog sadržaja ‘Moja županija’ nastao u suradnji sa Zagrebačkom županijom.

Nastavite čitati

HOTNEWS

NOVA GODINA, NOVI BUSEVI Gorica uvodi 5 električnih autobusa

Imaju kapacitet od 92 putnika, opremljeni su USB utičnicama, uređajima za validaciju čipova i karata, te audio-vizualnim sustavom za najavu stanica.

Objavljeno

na

Velika Gorica od siječnja 2026. uvodi električne autobuse u svakodnevni gradski prijevoz, a bit će ih moguće po prvi put razgledati povodom Dana grada, 12. i 13. prosinca, na parkiralištu pored Muzeja Turopolja, gdje će biti organizirano predstavljanje i prezentacija njihovih mogućnosti. 

U promet kreće pet električnih autobusa marke VDL Citea SLF 120 Electric – dvoosovinskih, niskopodnih vozila u potpunosti prilagođenih osobama s invaliditetom. Svaki autobus ima kapacitet od 92 putnika, opremljen je USB utičnicama, uređajima za validaciju čipova i karata, te audio-vizualnim sustavom za najavu stanica. Baterija snage 180 kW omogućuje doseg od oko 150 kilometara, što ove autobuse čini idealnima za redovan rad na gradskim linijama i doprinosi smanjenju emisija u urbanom okruženju. 

– Prošloga ljeta uveli smo besplatan lokalni prijevoz na ukupno 16 autobusnih linija, a naši velikogorički autobusi ubrzo su postali jedan od zaštitnih znakova grada. Sada, u suradnji s našim partnerom Arriva Hrvatska, na gradske linije uvodimo i pet električnih autobusa, čime dodatno moderniziramo naš sustav lokalnog prijevoza i činimo ga još ekološki prihvatljivijim. Ovo je još jedan projekt kojim podižemo kvalitetu života u našem gradu – rekao je gradonačelnik Velike Gorice, Krešimir Ačkar. 

Generalni direktor Arrive Dražen Divjak, naglasio je kako ovaj korak doprinosi održivosti i kvaliteti usluge. 

– Od siječnja 2026. u gradski prijevoz Velike Gorice uvodimo pet električnih autobusa, čime činimo važan korak prema održivijem, čišćem i ugodnijem javnom prijevozu. U Velikoj Gorici prometujemo od 1. srpnja 2024., a elektrifikacija dijela flote važan je korak u podizanju kvalitete usluge za naše putnike i smanjenju emisija u urbanom okruženju. Održivost je u središtu strategije Arrive, kako u Hrvatskoj tako i na razini cijele Grupe. Stoga kontinuirano razvijamo projekte koji smanjuju utjecaj na okoliš i potiču prelazak na zeleniju mobilnost. Otvoreni smo za investicije u električne autobuse i u drugim hrvatskim gradovima u kojima vidimo realan potencijal za razvoj održivog javnog prijevoza. Naš cilj je iskustvo i modele koje razvijamo u Velikoj Gorici uspješno prenijeti i drugdje – u korist putnika, zajednice i okoliša – istaknuo je Divjak. 

Nastavite čitati

Vijesti

Gajeva u blatu – komunalni redari izašli na teren

Objavljeno

na

Već neko vrijeme stanari uluce Ljudevita Gaja u našem gradu negoduju. Ulica je doslovno pretvorena u blatnjav poljski put, a promet kamiona sa obližnjih gradilišta iz dana u stvara veliki problem stanarima. Ljudi su ogorčeni, a ovih smo dana zaprimili nekoliko pritužbi građana. Sreli smo mladu obitelj sa dvoje djece kako zaobilaze oštećene rubove kolnika i blato na cesti. “Ovakva situacija traje već danima, teško je pronaći normalan dio staze ili ceste, a kući obuća je puna blata. Gdje god se okreneš sve je u blatu.” – govori nam majka dvoje djece.  “Djecu nosimo na rukama jer neke dijelove je gotovo nemoguće zaobići, a da se djeca potpuno ne zaprljaju.”

Kontaktirali smo i nadležne gradske službe za nadzor u ovakvim situacijama, obzirom da se radi o izvođačima radova na stambenim objektima koji se ne pridržavaju propisa. Iz grada su nam odgovorili kako su nadležne institucije komunalnih redara na terenu te djeluju u skladu sa zakonom propisanim ovlastima komunalnog redarstva. Stanarima ostaje utjeha da će se izlaskom gradskih nadležnih službi na teren i stanje ubrzo popraviti.

Nastavite čitati

Sport

“Dan D” i velika prilika: Treba proći Mirona i evo Gorice na završnici Kupa…

Košarkaši Gorice u srijedu u 19 sati igraju možda i najvažniju utakmicu ove sezone: u osmini finala Kupa Krešimira Ćosića na svom parketu dočekuju Đakovo, a ulog je plasman na završni turnir Kupa

Objavljeno

na

Objavio/la

Ždrijeb je ovoga puta , realno gledajući, bio naklonjen košarkašima Gorice. Dobro, trebalo je doći i do ove faze, trebalo je osvojiti svoju regiju kroz uvod u sezonu, izboriti mjesto među 16 najboljih, a onda je na red došao komadić sreće…

Goričani će tako u srijedu od 19 sati u osmini finala Kupa Krešimira Ćosića na svom parketu dočekati Đakovo, klub iz svoga ranga, protivnika kojeg su nedavno pobijedili u gostima. Drugim riječima, prilika za plasman na završni turnir Kupa teško je mogao biti prohodniji. A opet…

– Ovoga puta možemo očekivati potpuno drukčiju utakmicu od te nedavne. I za Đakovo je ovo velika prilika, i oni su u prošlom kolu pobijedili, u dobrom su ritmu, a u jednoj utakmici sve je moguće. Naša pobjeda u Đakovu je završena priča, na to se nikako ne smijemo upecati. Moramo biti još bolji, još pametniji i još hrabriji da bismo pobijedili – svjestan je trener Damir Miljković Cici.

Vjetar i leđa sigurno će dati i pobjeda u gostima kod Jazina Arbanasa za vikend, no sve će trebati zaraditi ove srijede, označene kao svojevrsni “dan D” ove generacije.

– Ne znam koliko je “dan D”, ali znam da imamo jako lijepu priliku. I da možemo ispisati jako lijepu stranicu nove povijesti kluba. Ja se samo nadam da ćemo biti dobri, željni dokazivanja. I da ćemo dati sve od sebe. Hoćemo li i pobijediti, tek ćemo vidjeti, ali sigurno je da ćemo biti motivirani, hrabri i odlučni, u nadi da će to biti dovoljno za uspjeh – zaključio je trener Gorice.

S druge strane bit će mu košarkaši prijatelj Miron Češkić, bivši trener i tajnik Gorice, čovjek koji je ostavio isključivo pozitivan trag u goričkom sportu. Ovoga puta, ipak, nećemo mu poželjeti sreću…

Nastavite čitati

Vijesti

PODUZETNICI PAŽNJA Stiže Fiskalizacija 2.0! Evo što se sve mijenja od 2026. godine

Ukidaju se brojni obrasci, uvodi se stroga sigurnosna regulativa, a poduzetnike čeka dvogodišnja tranzicija na obvezni eRačun.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: Burst/pexels.com

Hrvatska od 1. siječnja 2026. ulazi u najveću digitalnu promjenu svog poreznog sustava do sada: uvodi se obvezno izdavanje i zaprimanje elektroničkih računa (eRačuna) i automatska fiskalizacija u stvarnom vremenu. Promjena zahvaća sve poduzetnike u zemlji – prvo one u sustavu PDV-a, a od 2027. i sve ostale – s ciljem modernizacije poslovanja i ukidanja dijela birokratskih procedura. Novi sustav funkcionirat će kroz automatizirane poruke prema Poreznoj upravi, a temeljit će se na digitalnoj razmjeni dokumenata između pristupnih točaka. Kako će sve izgledati u praksi i što poduzetnici moraju napraviti da se pripreme? Donosimo u nastavku pojašnjenje Porezne uprave.

Elektronički račun u strukturiranom, strojno čitljivom obliku postaje pravilo u međusobnom poslovanju poduzetnika u Hrvatskoj. Za razliku od PDF-a, eRačun omogućuje automatsku obradu podataka, ali i integrirani postupak fiskalizacije. Porezna tijela tako dobivaju podatke odmah, bez podnošenja dodatnih obrasaca.

Obveza se uvodi u dvije faze. Od 1. siječnja 2026. svi obveznici PDV-a morat će izdavati i zaprimati eRačune, dok će poduzetnici izvan PDV-a biti dužni samo zaprimati ih. Druga faza kreće 1. siječnja 2027., kada i ti isti obveznici počinju i izdavati eRačune. Razmjena papirnatih računa ostaje moguća jedino u poslovanju s partnerima u Europskoj uniji i šire.

Cilj uvođenje eRačuna želi omogućiti brže procese, manji trošak obrade, veću točnost podataka, bolju usklađenost sa zakonima i ekološki napredniji način poslovanja. Hrvatski model stvara i temelje za digitalnu razmjenu drugih poslovnih dokumenata.

Kako će cijeli proces izgledati?

U novom sustavu, razmjena eRačuna odvija se između tzv. pristupnih točaka – softverskih rješenja koje poduzetnici mogu koristiti putem informacijskih posrednika ili vlastitih rješenja. Proces je u potpunosti automatiziran. Dakle, izdavatelj šalje eRačun primatelju. Zatim, softver izdavatelja izdvaja definiran set podataka i šalje fiskalizacijsku poruku Poreznoj upravi, a isto radi i softver primatelja. Porezna uprava potom uspoređuje podatke u stvarnom vremenu.

Ključnu ulogu u razmjeni eRačuna imaju informacijski posrednici. Propisani su im najviši sigurnosni standardi jer se od 2026. svrstavaju među ključne subjekte prema Zakonu o kibernetičkoj sigurnosti. Moraju dokazati sigurno postupanje s podacima, imati ISO/IEC 27001 certifikate i proći testove sukladnosti. Ako njihovo rješenje nije ispravno, Zakon o fiskalizaciji predviđa najstrože prekršajne kazne. Popis posrednika koji zadovoljavaju uvjete Porezna uprava će objavljivati na svojim mrežnim stranicama.

Foto: ClickerHappy/pexels.com

Nadalje, brojne evidencije i obrasci više neće biti potrebni jer ih zamjenjuje automatizirani sustav fiskalizacije. Ključno mjesto bit će nova FiskAplikacija Porezne uprave, koja će poduzetnicima omogućiti pregled fiskaliziranih podataka, upravljanje ovlaštenjima, uvid u statuse računa i informativnu prijavu PDV-a za određeno razdoblje.

Što je s malim poduzetnicima?

Kako bi olakšala prilagodbu, Porezna uprava razvila je aplikaciju MIKROeRAČUN namijenjenu malim i srednjim poduzetnicima koji nisu u sustavu PDV-a. Tijekom 2026. uz pomoć aplikacije mogu zaprimati i fiskalizirati eRačune, dok od 2027. mogu i izdavati račune. Aplikaciji se pristupa kroz ePoreznu, a uključuje i besplatno čuvanje eRačuna u propisanim rokovima.

Što poduzetnici moraju učiniti?

Kako bi se pripremili na promjene, poduzetnici moraju odabrati pristupnu točku i o tome obavijestiti Poreznu upravu, imenovati osobu ovlaštenu za fiskalizaciju i prilagoditi vlastite procese, uključujući povezivanje roba i usluga s Klasifikacijom proizvoda prema djelatnostima (KPD), jer se ti podaci moraju iskazivati na eRačunima.

Riječ je o koracima koje će većina tvrtki morati obaviti do kraja 2025., kako bi spremno dočekale prvu fazu obveznog eRačuna.

Fiskalizacija 2.0 označava početak nove ere digitalnog poreznog izvještavanja u Hrvatskoj. Iako će mnogim poduzetnicima zahtijevati prilagodbu. Promjene dolaze brzo, stoga će poduzetnici morati na vrijeme prilagoditi kako bi nove obveze dočekali spremni i izbjegli kazne.

Nastavite čitati

Reporter 455 - 17.11.2025.

Facebook

Izdvojeno